Exposición

Xente

Pablo Casanueva

Sala 2

Del 1 de Diciembre de 2023 al 19 de Enero de 2024

Entrada libre y gratuita has completar el aforo

Ente los años 2012 y 2015 percorrí el mio conceyu tratando de topar rasgos comunes (históricos, llingüísticos, identitarios) ycaltenelos visualmente. Yera la fotografía la puerte d’entrada a esos alcuentros que me permitieron sentir, y rexistrar dalgunes veces, la memoria d’una xeneración ente dos mundos. Falé con esta xente y cuntáronme la so vida con pallabres vieyes.

Dexáronme conocer los sos archivos fotográficos, los sos llugares y les sos xeres. Retratélos nel so espaciu, ensin intervenir, ensin illuminar. Una búsqueda documental, un retratu honráu y xustu. Per otru llau, una mirada propia y atenta a les formes. Fale-yos na so llingua. Falé con elles ensin procuru investigador, primando la naturalidá y la cercanía na conversación.

Torno agora a estes imáxenespa da-yos nueva forma ya incorporo non solo la fotografía elexida, sinón les que también formaron parte del procesu fotográficu del retratu. Nun edito les pruebes: el disparu orixinal de la cámara. Trato con ello de topar motivos visuales recurrentes y aportar movimientu, una suerte de cinematografía. Nesti procesu de revisión alcuentro también dalgunes grabaciones visuales y sonores. Nes primeres dilato’l tiempu y quíto-yos el color, como un suañu nel que les llabores y la xenteyá son pantasmes. Nes segundes, les voces amontónense na memoria y dexen, de xemes en cuando, pallabresu’evoquen y construyen el pasáu (la guerra, la represión, el trabayu, la historia). El testimoniu d’ecos de vides cada vez más llonxanes. Nel mio procesu creativu doime cuenta que siempres torno a estes imáxenes y relatos que foron, y entovía son, pegoyu míu y de nueso.


Entre los años 2012 y 2015 recorrí mi concejo tratando de encontrar rasgos comunes (históricos, lingüísticos, identitarios) y preservarlos visualmente. Era la fotografía la puerta de entrada a esos encuentros que me permitieron sentir, y registrar algunas veces, la memoria de una generación entre dos mundos. Hablé con esta xente y me contaron su vida con palabras antiguas. Me dejaron conocer sus archivos fotográficos, sus lugares y sus labores. Los retraté en su espacio, sin intervenir, sin iluminar. Una búsqueda documental, un retrato honrado y justo. Por otro lado, una mirada propia y atenta a las formas. Les hablé en su lengua.

Hablé con ellas sin una mirada investigadora, primando la naturalidad y la cercanía en la conversación. Vuelvo ahora a estas imágenes para darles nueva forma e incorporo no solo la fotografía elegida, sino también las que formaron parte del proceso fotográfico del retrato. No edito las pruebas: el disparo original de la cámara. Trato con ello de encontrar motivos visuales recurrentes y aportar movimiento, una suerte de cinematografía. En este proceso de revisión encuentro también algunas grabaciones visuales y sonoras. En las primeras dilato el tiempo y les quito el color, como un sueño en el que las labores y la gente son ya fantasmas. En las segundas, las voces se amontonan en la memoria y dejan, algunas veces, palabras que evocan y construyen el pasado (la guerra, la represión, el trabajo, la historia). El testimonio de ecos de vidas cada vez más lejanas. En mi proceso creativo me doy cuenta de que siempre vuelvo a estas imágenes y a estos relatos que fueron, y todavía son, pilar mío y nuestro. 

Pablo Casanueva